Vi går till Kamomillastad

Eller ut på Romeleåsen, som jag och K gjorde i lördags! Vi bestämde oss för att trotsa vädrets makter och gav oss ut på en 15 km lång tur efter Karin Hoffmanns förslag i Rundvandringar Romeleåsen. Den skulle vara 14 km men blev nog en kilometerlängre efter en självsäker men galen avstickare vi gjorde. Det fanns helt enkelt för många stigar att välja mellan.
 
               


Det var torrt och fint, och faktiskt så vågade vädergudarna sig inte på att blöta ner oss! Tror vi verkade för tuffa och förberedda. Efter en stund satte vi oss vid en tall och packade upp matsäcken. Te till mig, kaffe till K (väl förberedd tjej: en vit termos med varm mjölk, en svart med hett kaffe), ostmackor till mig (i alla väder), lax på knäckebröd (!) till K. Ibland är hennes påhitt för vågade för mig... Och så ett par kanelbullar, förstås.

Det, mina vänner, är livskvalitet.


image24


Kommentarer
Postat av: Mariakoden

Tack för snälla ord....
Vilka supermysiga skogsbilder!!!!
Ha det BÄST!!!

2007-07-31 @ 11:34:01
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Vilduvilja

Åh, det här var ju fin läsning. Vad du kan, vännen. I am so imponerad. Jag ser fram emot att följa dig. I och utanför bloggvärlden.

2007-07-31 @ 18:36:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0