Tisdagstema: Saknad

Vad är längtan och vad är saknad?

Jag kan känna saknad när jag tänker på fjällen. Och jag kan längta efter nästa gång vi åker upp.

image40




























Förra sommaren fjällvandrade vi i Jämtland, mellan Storulvån, Gåsen och Sylarna. Vi skulle ha gått till Blåhammaren, men då vi hade ont mest överallt och vädret var så underbart vackert, så beslutade vi oss för att hoppa över Blåhammaren och ta en extra dag vid Sylarna istället. P tog en hel vilodag, och jag packade en liten ryggsäck med tröja, sittunderlag, kamera och fika och knallade in i Sylmassivet. Det var lite uppför men det kändes nästan inte med så lite packning. Jag kände så tydligt hur jag sträckte på mig - i ryggen, tanken och i själen. När jag blev tesugen satte jag mig med ryggen mot en stor sten med den klara blåa Syltjärnen framför mig, och tillät mig själv att sitta länge och bara vara.

Jag skulle gott kunna tänka mig en fjällsemester om året, och jag längtar redan efter nästa gång - då med en ny fräsig systemkamera!

Kommentarer
Postat av: Pia

Så vackert!!

2007-10-24 @ 08:47:19
URL: http://junian.se
Postat av: Cam

Åhhh vad vackert!!

2007-10-24 @ 11:55:38
URL: http://camscorner.se
Postat av: Carisma

Nu saknar jag fjällen jag också.... har bott där i 35 år och flyttade för 4 år sedan. Det sista jag trodde att jag skulle sakna var snön och riktiga vintrar. Gissa vad jag saknar mest? Snön och riktiga vintrar... förstås.

En dag flyttar jag tillbaka... kanske ganska snart till och med. ;-)

2007-10-24 @ 23:32:08
Postat av: Maria

Å vad det ser härligt ut! Längtar också till fjälls, det blir nog en skidresa innan nästa vandringstur.

2007-10-25 @ 21:02:05
Postat av: Mariakoden

Å jag saknar Tommy Nilsson!

Nä nu ska jag vara seriös.................*host*...................*harkel*.............................mmmmtrallalalaaaa.................................................Go natt!!
Ps. Fjällvandra verkar verkligligen jättejobbigt måste jag säga.....
*gäspar*
;)

2007-10-25 @ 22:43:46
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Mariakoden

Men HUUUR stavar jag???????????????
Suck.

2007-10-25 @ 22:44:21
URL: http://www.mariakoden.blogg.se
Postat av: Gunnel

Pia och Cam: Ja, det var verkligen vackert. Vädret var perfekt och jag kunde knappt ta in allting.

Carisma: Visst saknar man det? Jag är ju nu bara från Uppland ursprungligen, men även där är ju vintrarna bättre än här nere. Jag hoppas för din skull att du kommer att bo där upp igen.

Majsan: Vart ska ni?!

Kristin - förlåt, Mariakoden: Du saknar Tommy, ja? Jaaa, jooo...jag kan väl förstå det. Lite. Kanske? En hyvens svåger, eller? Fjällvandring ÄR jobbigt. Och beroendeframkallande, i alla fall om man har tur med vädret första gången. Och det hade jag. Och andra gången. :)

2007-10-26 @ 09:26:11
URL: http://humraliv.blogg.se
Postat av: Kristin

Hej du. Du har minsann varit flitig på webben, vännen. Så kul att se! Vi ses i morgon. Då ska du få fingra på min superduperkamera.

Kram

2007-10-26 @ 20:08:08
Postat av: Christina

Minns gärna en vandring uppe vid riksgränsen för flera år sedan ... i början av september, krispigt och kallt och strålande sol. Det var verkligen makalöst!

2007-10-27 @ 08:02:43
URL: http://treflickor.squarespace.com
Postat av: Linda

Åh, fjällen är härligt. Vi brukar mest vara och fiska i fjällen, både vinter som sommar men det är en otroligt härlig fritidssysselsättning

2007-11-01 @ 10:00:02
URL: http://lindaskrypin.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0