Vill ha!

Jag går i kameraköpartankar. Är sååå sugen på en systemkamera! En Nikon D40X, för att vara exakt.

image37


Den har fått riktigt bra betyg som en stabil och användarvänlig kamera för amatörer som vill ha bra bildkvalitet. Problemet är att det känns som lite av ett impulssköp, eftersom det är nu i senaste veckan jag börjat längta på riktigt. Och det skulle bli ett rätt dyrt impulssköp... Men så kom jag på den brilljanta idén att praoa på Peters systemkamera!



Smart va? Jag ska ta med mig den varje dag och känns på den, fota massor (men inte på jobbet för där får man inte fota. Hemligt, hemligt. Eller nåt.) och fundera på om det är en sån jag vill ha. Någon som har några idéer om objektiv, vad man ska satsa på?

Och sen har jag ett Vill Kanske Ha också...nämligen en sån här:

image38
                                                              Bild från www.skk.se

En dvärgschnauzer. Har alltid älskat hundar, och växte upp med en liten drever. Tråkig, men hon var ju ändå en hund. :) Jag längtade alltid efter en egen, roligare hund. Insåg för ett år sen drygt att jag ju är vuxen nu! Ingen kommer säga till mig att jag inte klarar det, eller måste bli vuxen först! Men det är ett stort beslut, för det handlar om ansvar i många år framöver, om man skaffar hund. Det är många år man ska ha hundvakt, dagmatte/-husse etc. Så jag velar fram och tillbaka, fram och tillbaka...

Kommentarer
Postat av: Ehlin Lindström

Hejsan. Tror att jag skrivit in här tidigare..men kommer inte ihåg! *hihi* :-) Jadu, en systemkameran är också i en stordröm för oss, också! Men som sagt..den är ju inte precis gratis! *ler* ;-)

Vi har en flatcoated retriever och en cairnterrier..men snart så, till nästa vår/sommar så flyttar det in en liten valp till oss! :-)Förstår dig precis i hundtankarna. Det är ju inte bara att köpa en hund. Utan man måste verklien tänka igenom mycket mycket. Men även en liten söt vovve, är nog allas stora dröm! ;-) Visst dom kostar en del, men det är allting värt varenda öre! *hihi* Man får många roliga minnen för livet med en hund.

Ha det jättebra, kommer tillbaka och läser fler gånger! Mvh /Ehlin

2007-10-22 @ 16:09:48
URL: http://www.ehlin-hundarna.dinstudio.se
Postat av: Gunnel

Hej Ehlin! Vad härligt med så mycket hundar i familjen! :) Tränar du med någon av dem? Fin hemsida du har!

2007-10-22 @ 16:58:15
URL: http://humraliv.blogg.se
Postat av: Lizaloop

ja en sådan kamera skulle ju inte vara helt fel,d et kan jag hålla med om!

2007-10-23 @ 00:14:29
URL: http://www.lizaloop.blogg.se
Postat av: Carisma

Tack för dina inlägg i min blogg! Klart att du ska ha en dvärgschnauzer! Fast man ska inte sticka under stol med att det är svårt att hitta en bra individ... utan rädslor och utan att ha alltför låg skälltröskel.... Jag köpte min hanne förra året och det är en underbar kille. Nu har jag också en liten jackrussell flicka då jag blev lite besviken på dvärgschnauzerns egenskaper i brukssammanhang, men han är en fantastisk sällskapshund! Tidigare har jag bara haft schäfrar och lapphundar. :-)

2007-10-24 @ 23:29:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0