Naturmaterial och årets sämsta parkering?



image133

Då var det dags för Tisdagstema igen! Och den här veckan har något alldeles fantastiskt hänt: Jag är i tid! Hurraa!! Veckans tema är naturmaterial och jag väljer en bild på Lars Vilks drivvedsbygge Nimis, som var både svårare att hitta och häftigare att se när man faktiskt hittade dit än jag hade väntat mig.

När jag letade fram den här bilden blev jag påmind om en liten...incident (?) som hände på min och Sannas utflykt. Vi skulle äta hos Rut på Skäret och svängde in på en ganska stor och tom parkering. Någon bil till stod det väl där, lite på sniskan, liksom. Det här var en varm dag, så jag ställde min gamla ford i skuggan och vi gick in och åt. I lugn och ro. Det kom lite mer folk som satte sig att njuta av god mat och kall dryck, och inte visste vi att de förmodligen minuten innan svurit åt den idiot som ställt sin bil på tvären som om hon ägde hela parkeringen, när det var så fullt...

image134



Kommentarer
Postat av: Erik

Tala om naturmaterial!
Drivvedsbygget är makalöst och inte konfliktlöst...
Gillar bilden, med den naturliga ramen :-)

2008-04-22 @ 21:56:57
URL: http://erik56.blogg.se
Postat av: Pialotta

Lars Vilks bygge gillar jag inte.. tycker inte alls det passar in i naturens naturlighet.. Smaken är som baken.. alltid delad:-)
Men fotot var fint:-)

2008-04-22 @ 23:30:58
URL: http://caffepaus.blogg.se
Postat av: Gunnel

Återvinning av naturmaterial. Namnet Lars Vilks är för mig nytt...jag är inte så hemma med konstnärer och så :O)

2008-04-23 @ 20:48:49
URL: http://djurvannen.blogspot.com
Postat av: Gunnel

Erik: Lars Vilks är inte heller så konfliktlös... :)

Pialotta: Visst är den delad! Jag måste säga att jag imponeras av hans skaparkraft och ork att gå mot strömmen. Sen om bygget är vackert...nej, jag håller nog med dig.

Gunnel: Har du vägarna förbi Kullen så är hans bygge väl värt ett besök, förutsatt att man gillar brant klättring.

2008-04-23 @ 21:56:49
URL: http://humraliv.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0