Vacker vintermorgon




image110


Något säger mig att vi är många skåningar som lägger upp vinterbilder idag. Morgonen var underbar! Solen sken värmande från en blå himmel och den lilla snön som föll inatt droppade så sakteliga från grenar och hustak.

Jag kunde inte motstå att fota orkidén i köksfönstret som blommar tappert. Tänk, det måste vara trist att vara orkidé när solen inte lyser mer än med sin frånvaro under flera veckors tid. Men idag, äntligen! Idag tyckte jag nästan den stod och lutade mot fönstret när jag kom upp.

Jag kunde heller inte motstå att ta kameran med mig på min prommenad till jobbet. Visst blev jag ganska sen, men det var det värt för att få njuta i lugn och ro när jag äntligen fick chansen.











Kommentarer
Postat av: Kattis

Jaa, det är ju det som är det jobbiga. Fast jag skulle ändå hellre ha något "tydligt" att ta på, så man kan VETA när det är dags... Som det är nu funderar jag bara, hon blir bättre o sen sämre o sen bättre igen. Hur kan man då veta? Hon kan ju springa runt som vilken annan hund som helst... Jag ska prata med veterinären i alla fall, och höra vad de säger. Tack för kommentaren i alla fall! Ja, det fotot blev häftigt! ;)

2008-03-05 @ 17:31:27
URL: http://www.tjornebrant.se
Postat av: Anne

Vilka fina orkideblommor. :)Jag lyckas aldrig få dom at blomma igen.

2008-03-09 @ 16:39:44
URL: http://www.anness.se/blog

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0