Rostrostrostrostrostrostrostrost!

Aaahhh!!! Rosten håller på att äta upp min bil! Besiktade den idag och var rätt kaxig. Handbromsen, som inte tagit alls nästan på ett år, var fixad och alla lampor var kollade. Så började besiktningsmannen banka på min bil med sin vassa hårda hammare. Han bankade och bankade och bankade och jag tyckte synd om stackars forden som blev bankad gul och blå. Eller mest röd, nu när jag tänker på det i efterhand.

Blev tvungen att sätta mig med ryggen till för jag insåg att det inte skulle bli trevligt att se. Mannen hämtade mig efter en stund och visade mig stora hål. Där det inte skulle vara hål. Skit också. Kommer kosta kosing. Kanske inte ens är värt det!? Vi får se. Bittert är det i alla fall.

Lilla forden. Så skinande vit och fin. Eller...skinande och skinande...Kollegan frågade mig idag om den skiner nu när den är nytvättad. Fick förklara att den bilen nog har skinit färdigt för ganska länge sen. Men vit och fin är den i alla fall.

Uffa.

Kommentarer
Postat av: Pia

Bilar är det tråkigaste man kan lägga pengar på. Flera tusen för att serva bilskrället och oftast är det dags för tandläkarbesök i samma veva. Ush

2007-08-27 @ 15:34:40
URL: http://vitahuset.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0