Julpyssel!

Klev in på panduro en kväll och sprang in i en god vän. Jag intalade henne att presenten hon tänkte köpa och sen pyssla med inte alls var för mycket jobb, och hon gjorde samma sak för mig. Hur skulle det gå med kapitalismen om vi inte hade våra väninnor?

Jag köpte en ask i karton, strök på ett lager decoupage-lack och lade sedan på ett lager silkespapper. Sen strök jag på ett lager lack till innan jag lade på ett lager papper till. Till sist, när det här hade torkat tillräckligt, så strök jag på ett lager lack ytterst också. Det såg lite tokigt ut när det var blött, men så fort det hade torkat blev det en fin glänsande, klarröd ask som jag kunde sätta små guldänglar på. Sen lade jag i silkespapper i botten innan jag lade i min present.

Till sist satte jag fast en julklappsetikett som jag köpt på lagerhaus, en söt liten ängel med glittriga skor.

Jag blev ganska nöjd! :)

image65




Kommentarer
Postat av: Think Twice

Vad fint resultatet blev, dom guldiga änglarna/stjärnorna gjorde susen!
Älskar också att pyssla!

2007-12-17 @ 12:18:07
URL: http://blueblueeyes.webblogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0