Äppelgröt!

När jag var liten tyckte jag inte om gröt. Dvs inte vanlig havregrynsgröt eller risgrynsgröt. Men när hösten kom och det var dags att skörda i min mormors stora trädgård med alla dess gamla äppelträd, då gjorde mamma ibland äppelgröt. Och det är nog den höstigaste smaken jag kan föreställa mig.

Receptet här nere är lite på en höft men håll ögonen på äpplen och ris så att de blir ordentligt genomkokta, och servera kall mjölk till. Då kan det inte bli fel! Och behåll gärna skalet på äpplena, för det blir gott tuggmotstånd.

Jag fick två kassar äpplen av min vän Jenny häromdagen, så minst en laddning gröt ska det bli.

image32

Kommentarer
Postat av: Ehlin

Hejsan,
Hittade hit från en annan blogg! :-)
Jättefin blogg, har du..har läst igenom typ..hela bloggen! *hihihi*
Ha det fint, kommer tillbaka! ;-)
Mvh /Ehlin

2007-10-08 @ 15:19:15
URL: http://www.ehlin-hund.bloggagratis.se
Postat av: Hundbiten

Hej och tack för den gulliga kommentaren i bloggen :) Det är så roligt när nya folk ploppar in och läser - och ännu roligare när någon får ut något av ens skriveriande :)

Att övertyga sambos kan ju ta lite tid, men det brukar ändå gå tillslut :) Hoppas det snart flyttar in en liten vovve hos er då!

2007-10-08 @ 23:09:44
URL: http://www.hundbiten.bloggagratis.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0