Helgkompis!

Det här är min kompis Nico. Min helgkompis Nico.

Han är en medelålders springerspaniel-kille som jag passar ibland, och vi kommer himla bra överens. Han är nog nästan den keligaste hund jag känner och det är så himla mysigt! Han kommer och buffar på en och vill bli kelad med och han lägger sig nära, nära stolen när man äter så att man inte ska kunna gå någonstans utan att han märker det. Skulle kunna vara irriterande, jag vet, men än så länge är det bara smickrande. :) Och när man lägger sig i soffan (händer regelbundet för min del, allra helst på helgen) så lägger han sig precis intill.

Nico har många talanger! Han kan öppna dörrar, till exempel. Det märkte vi i fredags när jag hade rastat honom och sen stack på bio. Han bestämde sig väl för att fick jag gå ut igen så fick väl han. Och så traskade han ut. Peter fångade in honom (Nico är också lättmutad). Puh!

Två talanger som han saknar är att gå i koppel och att vara fotomodell. Vad gäller koppelgången så är han bara hopplös. Och vad gäller fotomodellerandet så är han precis lika hopplös! Trixade ihop ett litet kollage på mina alster för att ge er bevis på hur svårt det är att fota en kelgris som helst har nosen i gräset.


image34



Kommentarer
Postat av: Gunnel

Du å jag, Nico.

2007-10-18 @ 17:04:08
URL: http://humraliv.blogg.se
Postat av: Nico

Du å jag, Gunnel

2007-10-18 @ 17:04:30
Postat av: Maria

vilka kompisar!!! kram, vännen! Du förresten, vet du vad som slog mig, att jag känner en som fyller 30 om ett halvår typ... blink, blink!

2007-10-18 @ 19:03:20
Postat av: Gunnel

Vem? Vem? :P

2007-10-18 @ 21:44:44
URL: http://humraliv.blogg.se
Postat av: jennyk

Vackra bilder!!

2007-10-28 @ 00:43:47
URL: http://jennyk.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0