Grinda - för kärlekens skull

Den 15 juni 1968 ringde klockorna i kyrkan för mina föräldrar. De var då 27 och 25 år gamla och sade ja till varandra. Min farbror sjöng Där björkarna susa och festbilderna skvallrar om ett kul kalas.

I juni var vi en tur till Grinda i Stockholms skärgård för att fira mina rara föräldrars 40-åriga bröllopsdag. Det blev en jättemysig helg med god mat i charmig miljö och jag hoppas att vi kommer på många anledningar att göra liknande utflykter tillsammans.

Här är lite bilder från den helgen.


Vaxholm, lite photoshoppat.


Grindas egentappade vatten



På vägen hem hade vi ett par timmar att spendera i Gamla Stan. Den var sig lik, precis som jag vill ha den.

Kommentarer
Postat av: Monkan

Vilken mysig dag ni verkar haft, och många fina bilder. Stockholms skärgård är verkligen underbar (det är antagligen andra skärgårdar också), jag har aldrig varit i land i Grinda, det kanske vore på tiden att göra det...



Superfin Gamla Stan-bild!

2008-08-17 @ 01:40:15
URL: http://pysslaosyssla.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0