Inför fjällen I

Oooh, det här är roligt.
Jag är ingen pryltoka, men när det handlar om frilufs så blir jag det. Blir fullkomligt hagalen när jag kommer in på Naturkompaniet och står framför deras hylla med små lägerattiraljer och hakar och flaskor och och...ja, det är precis som när man stod framför ICAs penn- och pappershylla som liten och ville ha alla en glittrig blyertspennorna och ett luktsudd och rosa brevpapper och...ja, just så.

Men nu är det min egen plånbok och dessutom jag som ska bära sakerna.

Så idag blev det följande två:


Foto: Naturkompaniet

Ett stycke visp i miniformat. Det som kändes fånigast av mina två inköp. Men faktiskt bra att ha! Det blir lätt pulversåser till pastan och då är en visp bra att ha! Sådärja, nu är jag övertygad. Är du?


Foto: Naturkompaniet

En superabsorberande handduk. Saknades på förra vandringen då den andra mest låg och var blöt hela tiden. Den här har större chans att hinna torka. Tyvärr fanns inte den här trevliga färgen i min butik så jag fick hålla tillgodo med en orange/röd.

Någon som har erfarenhet av stormkök? Det står på tur men det kräver lite mera efterforskningar...


Kommentarer
Postat av: Monkan

Nämen, det känns som att det är JAG som skrivit det här inlägget :-) Förutom att vi hade Favör, inte ICA (Favör, vad konstigt det låter, men visst hette det så???)



Det är ju SÅ kul att gå och drömma på Naturkompaniet jag har t.ex länge gått och funderat på en sån där superabsorberande handduk, men jag ska ju inte alls ut och frilufta. Förr var det mera sånt och jag har mitt gamla Trangia-set kvar nånstans i förrådet.



Oavsett om jag packar i väska, ryggsäck eller resväska så packar jag alltid i mängder med platpåsar, dina färglada tygpåsar var ju bra mycket roligare, jag tror jag måste skaffa en uppsättning - tur att butiken bara ligger 100 meter från min port :-)

2008-06-25 @ 23:15:45
URL: http://pysslaosyssla.blogspot.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0