Inför fjällen III: fivefingers? Five toes!


Måste bara visa en sak. Ser inte de här helt tokiga ut?


Foto: Head2Foot AB

De heter fivefingers och enligt hemsidan får du "...känslan av att gå barfota, men utan att behöva vara rädd för att skada dig på vassa föremål eller att stöta i tårna. " Vidare säger man att "FiveFingers är sköna att bara gå i och perfekta för alla vattennära aktiviteter som segling, kayaking, bad och strandliv och du rör dig lätt och smidigt."

Tokigt, tänker jag. Och samtidigt: De kanske är supersköna! Skulle mer än gärna prova dem. De är säkert jättebra vid vad över bäckar och andra vattendrag, men till det har jag mitt triumfkort från Singapore förra året:



Mina Crocs Cleo! Superlätta och supersköna. Och inte tillnärmelsevis lika fula som vanliga crocs, eller hur?


Kommentarer
Postat av: L80

Har fjällvandrat en gång i mitt liv. Vandrat och vandrat förresten, jag satt på en ardenner. Men det gills! Tack besöket förresten.

2008-07-07 @ 14:53:21
URL: http://heltvanlig.webblogg.se/
Postat av: Gunnel

Visst gills det! Jag kan bara tänka mig ett sätt att ta sig fram i fjällvärlden som kan slå vandring, och det är ridning. Skulle vara spännande att åka på en ridsemester i fjällen någon gång.

2008-07-22 @ 13:05:55
URL: http://humraliv.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0