Tisdagstema: Minne

Jag gör ett nytt försök med veckans tisdagstema. Jag var nöjd med mitt förra försök, det var bara det att det var en vecka för sent.


image121

I den här traktorn hörde jag Carola för första gången, i de skrälliga högtalarna. Mannen på bilden med de stora pollisarna är min pappa och jag sitter i hans knä. Bröderna är också med.

Jag minns det inte som något särskilt  roligt eller spännande att åka med mamma och pappa i släktens traktor, men jag minns det tydligt. Det är så självklart förknippat med med min barndom att sitta uppe på den lilla hyllan (med dagens rumpa skulle man nog inte ens komma upp där) snett bakom pappa, eller mamma, känna lukten av olja och jord. Det var nog inte så ofta egentligen, men jag minns det lika tydligt som jag minns kall mjölk med ett tunnt lager grädde på och blöta vantar på vintern.

Jag tycker om mina barndomsminnen. Jag har massor av dem och det är jag är tacksam för, för jag hade en fin uppväxt som jag är stolt över.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0