Titta jag flyger!



Vilken present! Vägen till startplatsen var helt omöjlig att hitta så den tid vi hade tänkt använda till att sitta och titta på andra som flög, den flög iväg. Inte ens med vägbeskrivning var det särskilt mycket lättare. "Sväng in mitt emot den gamla UNO-X-macken" sa mannen vi stannade. 1. Visst, det fanns en gammal bensinpump vid vägen, men inte ett enda UNO-X-märke. 2. "Mitt emot" hade blivit rakt ut i åkern. "Bredvid" fungerade mycket bättre.

Vi hittade dit, och som tur var hade schemat förskjutits lite så vi var helt plötsligt i god tid. Skönt!

Efter en kvart eller så landade Hansi (piloten) med en passagerare och det var dags för mig. DÅ blev det pirrigt för första gången! Hua! Men killen som hjälpte till vid starten förklarade tydligt hur jag skulle göra och skrämde mig inte mer än överkomligt med sina svar på mina frågor.

(- Vad är det här för rem? Kan jag hålla i den under turen?
- Dra INTE i den för då åker du i vattnet!
- Va?!
-Närå, man spänner selen med den.
- Är det vanligt att man landar i vattnet som han där nere med skärmen halvvägs ute i havet?
- Närå, bara vid tandemflygning.)


Och vips så var vi väg. Jag satt som en drottning i min stol (det var riktigt bekvämt!) och kunde njuta av landskapet. Marken försvann från under mina fötter, och vi gled iväg i sidled längs med Hammar Backars sluttning. Högre och högre steg vi, och jag kunde snart se fåglarna glida runt under oss.

Jag fick en bild av hur det är att vara fågel och glida fram tyst och fort. Vi till och med ryttlade ett tag, det vill säga hängde alldeles stilla i luften. Hansi, piloten (säger man så?), förklarade att det inte fanns en chans i världen att fåglar bara flyger för att transportera sig eller jaga. De flyger för att de kan och för att det är roligt.

Och jag är beredd att tro på det.

Tack kollegorna för det jättefina presenten!

Kommentarer
Postat av: en annan P

Det ser helt underbart ut! Härligt! Jag är glad att det inte blev en kraschlandning i havet utan allt gick enligt planerna. Då kan jag andas ut och behöver inte oroa mig för eventuellt hotfulla släktingar som kommer och utkräver sin hämnd för att jag (bland andra) utsatt dig för mordförsök! Phew! ;)

2008-08-24 @ 14:05:47
Postat av: Anne, anness

oj oj, vilken upplevelse! Härligt, skulle gärna vilja prova. Själv har jag glidit efter en båt och hoppat bungyjump. Det var en upplevelse.

2008-08-24 @ 16:59:30
URL: http://www.anness.se/blog
Postat av: L80

Hade du flytväst?

2008-08-25 @ 15:10:28
URL: http://heltvanlig.webblogg.se/
Postat av: Gunnel

En annan P: Du kan andas ut. Ja, nu har du ju sett mig i egen hög person på jobbet dessutom.



Anne: Du är tuffare än jag, för bungyjump kommer jag nog aldrig våga mig på. Jag åkte Fritt Fall på Grönan och trodde hela tiden att jag skulle dö. Det får räcka.



L80: Nej, men jag trodde ett tag att jag kanske skulle ha haft baddräkt...Men det gick så torrt till, så.

2008-08-25 @ 16:06:17
URL: http://humraliv.blogg.se/
Postat av: Clara

Du är inte klok Gunnel....kom genast ner därifrån, det är ju jättehögt!!!

Fasen vad häftigt, vad modig du var...skulle jag aldrig vågat eftersom jag får svindel av att ställa mig på en köksstol :)

Kram på dig!

2008-08-27 @ 08:42:02
URL: http://claraslinneskap.blogspot.com
Postat av: Sofie

Kan tycka att det ser härligt ut - men samtidigt känna att huvvaligen, det där utsätter man sig inte för... :)

2008-08-27 @ 20:20:09
URL: http://soof.wordpress.com
Postat av: Emma

Oj, har du redan hunnit med det där! Det ser jättehäftigt ut!! Du är modig!

2008-09-06 @ 19:38:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0