Hallelulja - Jag kan virka!

Jag kommer ihåg syslöjden på höstadiet. Ganska kul, men jag var ingen stjärna. Sen dess har jag provat sy något utan några stora resultat (förutom ett par gardiner, de var ganska stora). ar provat sticka också, men hittade stickningen i mitt fina gamla ärvda syskrin. Ett par centimeter brett strumpskaft - that's it.

Men nu! Nu är jag på gång!

Jag har blivit så inspirerad av min favoritblogg för tillfället, nämligen Claras Linneskåp. Det är en blogg fylld av vackra foton, roliga figurer och fint handarbete. Handarbete. Aj, vad det klingar torrt i mina öron. Men si, det ändrar Clara på! :)

Nåväl. Efter att ha hängt hos Clara en del så vaknade min skaparlusta i alla fall till liv, och jag tog mig an ett mönster till en stooor fin virkad sjal som jag hittade hos Garnstudio. Och med min kloka mors proffshjälp och några lediga dagar över jul, så kan jag stolt presentera min alldeles egenhändigt virkade sjal!


image70






Kommentarer
Postat av: jenny

Ösnkar jag var lika duktig!

2008-01-11 @ 09:10:31
URL: http://jennyk.blogg.se
Postat av: Vella

Men så fint!! Jag ska nog ta och leta reda på en virknål jag oxå...bara för att prova!!!/ Vella

2008-01-21 @ 02:12:25
URL: http://vellasgarden.tradgardsblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0