Konstnär: Monica Karlsson




None


Färgstarka människor lyser upp i vardagen! Min kompis och tidigare kollega (dessutom norra Europas bästa rimmare!) Monica Karlsson är en sådan kvinna och jag kan inte låta bli att tipsa alla som råkar komma in på min blogg om hennes konst.

Monica målar såväl i akvarell som i olja och hämtar inspiration och motiv både hemma i grönsakslandet och på sina och sambon Sjunne Paulssons många resor med Sjunnes resebyrå FarTravels, som du hittar här.

I början av maj arrangerade Monica en underbart somrig och härlig utställning i sitt enorma växthus, med tavlorna charmigt uppställda på gamla drickalådor. Och mitt ute i potatisåkern stod en rosa målning som jag bara älskar.



Kommentarer
Postat av: Pialotta

Älskar den här formen av Art:-)

Sedan att hon har den i sitt eget hemman gör saken ännu bättre:-)

Ha de fint med bilbytet:-)

2008-06-12 @ 13:20:20
URL: http://kafferasten.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0